Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Interesująca lekcja w kinie Kosmos!

"Lekcja w kinie" to projekt realizowany przez Centrum Edukacji Filmowej w Wołominie. Jest odpowiedzią na coraz bardziej znaczącą obecność problematyki języka filmu w programach nauczania. W czasie lekcji wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje kino i nowoczesna technika audiowizualna. Nie jest to suchy wykład, uczniowie czynnie uczestniczą w spotkaniu, w sposób niemal niezauważalny dla siebie zdobywając wiedzę.


"Lekcja w kinie" to multimedialna prezentacja z elementami warsztatu. Składa się z:
•    projekcji fragmentów materiałów audiowizualnych (stopklatki i fragmenty filmów, reklam; fotografie i obrazy malarskie), będących ilustracją przedstawianych zagadnień,
•    elementów prelekcji - omówień poszczególnych zagadnień, które w momencie wyjaśniania pojawiają się w postaci plansz, rysunków czy schematów na ekranie kinowym,
•    elementów sprawdzających i utrwalających prezentowane treści,
•    po pierwszej części "Lekcji..." następuje pełnometrażowy seans filmowy, w czasie którego uczniowie wykorzystują zdobytą wcześniej wiedzę.
 
Uwaga! Internet! To tytuł zajęć edukacyjnych, w których uczestniczyli nasi uczniowie w dniu 17 stycznia 2018 r. w kinie Kosmos w Dębicy. Była to interaktywna lekcja poprowadzona przez aktorkę, a w drugiej części seans filmowy pt. „Labirynt”.

Podczas  ciekawej i sprawnie przeprowadzonej lekcji uczniowie:
•    dowiedzieli się, co to jest cyberprzemoc i jak się przed nią bronić,
•    odkryli, jak sprawdzić, czy informacja podana w Internecie jest prawdziwa,
•    przekonali się, co łączy rakietę kosmiczną ze smartfonem,
•    zobaczyli, co by było, gdyby Internet przestał działać,
•    odkryli, dlaczego youtuberzy stają się bardziej znani od aktorów,
•    zrozumieli, jakie szkody potrafi wyrządzić hejter.

Uczestnicy zajęć właściwie zrozumieli i bardzo trafnie odebrali sens omawianych zagadnień oraz wymowę i intencję obejrzanego filmu. Potwierdzili to podczas zajęć w szkole, na których omawiano kwestie poruszane w filmie  oraz problematykę zaprezentowaną podczas pierwszej części „Lekcji w kinie”.

stat4u