Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Pamiętaj przeczytaj RODO http://zsnawsie.hekko.pl/rodo

Kompetencje kluczowe na co dzień

Od listopada 2012 r. Gimnazjum w Nawsiu Brzosteckim bierze udział w projekcie „Kompetencje kluczowe w Gminie Brzostek”. Współfinansowany jest on przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program rozwija umiejętności uczniów z przedmiotów: matematyka, fizyka, informatyka, j. polski, j. angielski oraz uczy sztuki przedsiębiorczości. Zajęcia będą trwać do czerwca 2014 r.
Uczestnicy zajęć „Sztuka przedsiębiorczości” nabywają wiedzę z zakresu ekonomii – poznają zasady zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, historię pieniądza i bankowości. Nabywają również umiejętności związane z rękodziełem i wykonaniem przedmiotów codziennego użytku. Uczą się określać koszty ich produkcji i badają możliwości ich sprzedaży. Wszystkie wykonywane rzeczy są wykorzystywane w działalności szkoły jak np. tworzenie ozdób świątecznych, którymi obdarowywani są byli pracownicy szkoły i osoby samotne.


 

Celem zajęć wyrównawczych z języka polskiego jest wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, a szczególnie w zakresie czytania ze zrozumieniem, wypowiadania się na dany temat, redagowania krótszych i dłuższych form wypowiedzi pisemnych, opanowania wiadomości i umiejętności z różnych działów nauki o języku. Na zajęciach uczniowie utrwalają zasady ortograficzne i interpunkcyjne ze zwróceniem uwagi na poprawne stosowanie ich w praktyce, doskonalą umiejętność korzystania ze słowników i  encyklopedii. Zajęcia służą też rozwijaniu zainteresowań czytelniczych uczniów, motywowaniu ich do czytania i krytycznego odbioru utworów literackich.
Uczestnicy zajęć komputerowych poszerzają i uzupełniają wiadomości z zakresu informatyki. Tworzą filmy, redagują pisma użytkowe tj. zaproszenia, ogłoszenia, etykiety, broszury. Zajęcia komputerowe są również okazją do nabycia umiejętności posługiwania się aparatem cyfrowym i komputerową obróbką zdjęć. Mają możliwość rozwijać m.in. umiejętność tworzenia stron internetowych. Zajęcia mają na celu zachęcić uczniów do korzystania z komputera jako narzędzia pomocnego w pracy, nauce i zabawie.
Zajęcia z j. angielskiego prowadzone są dla grupy 10 osób z klas I i II gimnazjum. Głównym założeniem zajęć jest rozwijanie wszystkich czterech sprawności językowych tj. słuchania, czytania, mówienia i pisania umożliwiających swobodne komunikowanie się. Podczas zajęć bardzo często wykorzystywane są piosenki popularne jako źródło nowego słownictwa i zwrotów idiomatycznych. Tak wprowadzone wyrażenia leksykalne stają się łatwiejsze do zapamiętania i lepiej utrwalają się w pamięci uczniów.
W zajęciach wyrównawczych z fizyki i matematyki uczestniczą uczniowie klasy II i III gimnazjum. Celem zajęć jest motywowanie do uzupełniania swoich wiadomości, mobilizowanie do samodzielnej i systematycznej pracy. Uczeń rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu matematycznego, rozwija pamięć oraz umiejętność myślenia i logicznego rozumowania. Uczy się też wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów z zakresu różnych dziedzin kształcenia szkolnego oraz życia codziennego.
Wszyscy uczestnicy projektu biorą również udział w warsztatach z doradztwa zawodowego. Celem warsztatów i konsultacji indywidualnych Szkolnego Ośrodka Kariery jest pomoc uczniom w świadomym podejmowaniu decyzji edukacyjno – zawodowej. W ramach grupowego doradztwa uczestnicy mają możliwość poznać swoje predyspozycje zawodowe i planować dalszą edukację oraz przyszły zawód. U uczniów kształtowane są postawy i zachowania niezbędne do realizowania swojej drogi zawodowej. Poznają zawody,  rynek pracy i prawa nim rządzące, typy szkół ponadgimnazjalnych, kierunki i profile kształcenia. Uczestnicy określają swoje mocne i słabe strony, dokonują bilansu umiejętności, wytyczają cele i priorytety swojego życia edukacyjno – zawodowego oraz konstruują Indywidualny Plan Kariery.

stat4u