Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Pamiętaj przeczytaj RODO http://zsnawsie.hekko.pl/rodo

„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”

 

 

 

  Od  1 września uczęszczaliśmy na zajęcia pozalekcyjne realizujące projekt   „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

Tematyka naszych zajęć związana była szczególnie z przyrodą i nosiła tytuł „Przyroda wokół nas”. Głównym  zadaniem projektu było wzmacnianie i rozwijanie inteligencji wielorakich. Co to znaczy? Każde dziecko i dorosły człowiek posiada w sobie wiele inteligencji. Jedne są mocniej rozwinięte a inne słabiej. Należy więc poprzez te mocne inteligencje rozwijać i wzmacniać te słabsze.


Inteligencje jakie posiadamy to:
•    inteligencja językowa,
•    inteligencja matematyczno – logiczna,
•    inteligencja ruchowa,
•    inteligencja wizualno – przestrzenna,
•    inteligencja przyrodnicza,
•    inteligencja muzyczna,
•    inteligencja interpersonalna,
•    inteligencja intrapersonalna.
      Dzieci z przewagą danej inteligencji spostrzegają i rozumieją świat różnie czyli są na coś bardziej lub mniej ukierunkowane, tak a nie inaczej się zachowują oraz zdobywają wiedzę.
Dzieci z przewagą:
•    inteligencji językowej – myślą słowami i lubią czytać,
•    inteligencji ruchowej –mają dobrą koordynację ruchową, lubią wycieczki i zajęcia w terenie, są ruchliwe,
•    inteligencji matematyczno – logicznej – mają uzdolnienia matematyczne, są konkretne i dociekliwe, lubią łamigłówki i zagadki,
•    inteligencji wizualno – przestrzennej – są pomysłowe, dużo rysują, maja bogatą wyobraźnię,
•    inteligencji przyrodniczej – rozumieją świat roślin i zwierząt, lubią przyrodę, zachwycają się nią, lubią przebywać na świeżym powietrzu,
•    inteligencji muzycznej – rozumieją świat poprzez rytm i melodię, są wrażliwe na dźwięki i śpiew, uczą się przy muzyce,
•    inteligencji interpersonalnej – rozumieją innych ludzi, lubią i potrafią pracować zgodnie w  grupie,
•    inteligencji intrapersonalnej – lubią pracować samodzielnie, znają swoje mocne strony.
Nasze zajęcia realizowaliśmy na świeżym powietrzu, w otoczeniu przyrody i krajobrazów oraz w klasie w ośrodkach zainteresowań. Korzystaliśmy chętnie z pomocy dydaktycznych, gier, historyjek obrazkowych, bajek grajek, pacynek, książeczek logico oraz innych sprzętów i pomocy zgromadzonych w ośrodkach. Przybory gimnastyczne wzbogacały gry i zabawy ruchowe a muzyczne do akompaniamentu piosenek. Wiele radości sprawiły nam zajęcia z pacynkami i pacynkami grajkami które wykorzystywaliśmy do przedstawień w teatrzyku.
 
Poznaliśmy życie roślin i zwierząt w różnych porach roku. Znamy wiersze, piosenki, zagadki o tematyce przyrodniczej. Zbieraliśmy okazy przyrodnicze z których zrobiliśmy zwierzaki i zielnik. Umiemy rozpalać ognisko, piec ziemniaki, kiełbaskę i dobrze zabezpieczyć je przed odejściem. Wiemy, że należy dbać i sprzątać środowisko w którym żyjemy. Umiemy właściwie korzystać z przyrody: światło, kolory i świeże powietrze dobrze wpływają na zdrowie. Nauczyliśmy się jak cenne dla zdrowia jest prawidłowe odżywianie – dużo owoców i warzyw w codziennych posiłkach. Umiemy zgodnie pracować w grupie oraz robić prace indywidualne nastawione na określony cel.
 
Wiemy, że niewłaściwe zachowanie dzieci i dorosłych to agresja która może skończyć się źle. Zawsze trzeba być wrażliwym i opiekuńczym wobec ludzi i zwierząt – dokarmiać zwierzęta zimą, pomagać potrzebującym ludziom. Znamy wiele wiadomości o naszej planecie Ziemi, poznaliśmy kontynenty i oceany.
 
Zajęcia te dostarczyły nam wiele radości, cennych wiadomości. Odkrywaliśmy to co nas interesuje, zaciekawia.
Nasz pokaz umiejętności odbył się 16.12.2009r.
Zdjęcia z tego pokazu można a zobaczyć w galerii.

 

 

 

 

stat4u